Historien

- Fra lokal smed til global løsningsudbyder

1949-59

Fundamentet bliver lagt, da ingeniøren Knud Jeppesen køber smedien i Hornsyld, nær Horsens, i 1949. Jeppesen mente, på baggrund af de høje import priser af antenner, at han selv kunne producere antenner af højere kvalitet og til billigere priser. I 1959 lægger han den traditionelle smedie bag sig og koncentrerer sig udelukkende om antenneproduktionen.

50s Antenna Production 940x680

1960-69

Antennesalget vokser, og man prøver også at udvide produktporteføljen. Et eksemplet er skruer til maskindrevne både - et produkt som ikke klarer tidens tand. I denne periode udvider man smedien fra en mindre smedie på 250m2 til en stor fabrik på 10.000m2

60s Cabinets 940x680

1970-79

Udvidelsen fortsætter med TRIAX's første opkøb - TRETEM - et elektronikfirma i Kibæk. TRETEM produktionen bliver indlemmet i TRIAX produktionen i Hornsyld. TRIAX bliver hårdt af oliekrisen i 1973, men efterhånden som situationen stabiliseres, udvider Jeppesen det internationale salg i Europa, Afrika og Canada. Sent i årtiet stiger efterspørgslen i Danmark for farvefjernsyn og antallet af medarbejdere stiger fra 50 i 1970 til 185 i 1979. 

70s sat 940x680

1980-89

Jeppesens helbred er ikke længere hvad det har været og dette får ham til at lede efter en efterfølger. I 1982 tiltræder Erling Rindbo som ny CEO. "Du bliver ikke succefuld, før det gør ondt" fortæller han til den lokale avis og begiver sig straks igang med at forbedre effektiviteten i driften. Mellem 1986 og 1988 prøver Jeppesen og hans familie at sælge deres andele i firmaet. De bliver i 1988 opkøbt af Micro Matic Group, som senere skifter navn til Nielsen & Nielsen Holding A/S, hvis ejerskab skal af TRIAX skal vare mere end 25 år. TRIAX får under det nye ejerskab det kendte røde logo med de to røde blodsdråber, som alle Nielsen & Nielsen Holding's selskaber har.

Satellit TV er et ny marked på det tidspunkt. TRIAX investerer hæftigt, og de første paraboler og modtagere viser sig at være en stor succes, hvilket resulterer i at firmaet har 450 medarbejder i slutningen af 1980'erne.

80s sat box 940x680

1990-99

Parabolproduktionen bliver flyttet til en specielt dedikeret produktionsbygning, som stadig eksisterer den dag i dag. Salgskontorer etableres forskellige steder i Europa og man opkøber yderligere selskaber i England, Frankrig og Tyskland, hvilket forøger TRIAX internationale aktiver.   

90s expo 940x680

2000-2014

I 2001 etableres aktivtet i Mellemøsten og TRIAX starter egen produktion i Kina. Der opstartes et produkttræningsakademi og TRIAX opkøber Hirschmann Multimedia, som styrker positionen yderligere i Tyskland og andre Europæiske lande. Den store transformation fra analoge til digitale signaler starter i Europa, og igen er TRIAX hovedaktør i udviklingen af de rette løsninger til kunderne.

2015 og frem

TRIAX tager et nyt skridt in i fremtiden, da TRIAX selskabet opkøbes af Polaris Private Equity i 2015. Den nordiske kapitalfond's investering i TRIAX markerer en ny spændende periode for TRIAX i og med der introduceres en ny strategi, der skal realisere TRIAX' fulde potentiale. Dette opkøb medfører samtidigt et nyt rødt logo.

Investeringerne udgør blandt andet en udvidelse i form af opkøbet af det tyske firma Macnetix GMBH i 2016, som styrker TRIAX's posistion i f.t. at levere alt-ién løsninger til kunderne. Konstant fokus på innovation sikre at TRIAX er godt forberedt på at blive den foretrukne forbindelsespartner for professionelle langt ind i fremtiden. 

Cooperation

 

Vi vil gerne gøre din oplevelse af vores website endnu bedre. Derfor bruger vi cookies.
I accept cookies from this website
Ok